مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575 باتحت پوشش داشتن147خانوار 147 زن سرپرست خانوارو186 ازبچه های بدسرپرست وبی سرپرست(ایتام)
مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575 باتحت پوشش داشتن147خانوار 147 زن سرپرست خانوارو186 ازبچه های بدسرپرست وبی سرپرست(ایتام)

قانون جامع حمایت از حقوق معلولین


ادامه مطلب ...

داستان

داستان آموزنده : همه چیز به خودتان برمیگردد

ترازوی مرد فقیر :


مرﺩ ﻓﻘﯿﺮﻯ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﮐﺮﻩ ﻣﻰ ﺳﺎﺧﺖ، ﺁﻥ ﺯﻥ ﮐﺮﻩ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺍﯾﺮﻩ ﻫﺎﯼ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮﯾﻰ ﻣﻰ ﺳﺎﺧﺖ .ﻣﺮﺩ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻪ ﯾﮑﻰ ﺍﺯ ﺑﻘﺎﻟﻰ ﻫﺎﯼ ﺷﻬﺮ ﻣﻰ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺎﯾﺤﺘﺎﺝ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﺮﯾﺪ .

ﺭﻭﺯﻯ ﻣﺮﺩ ﺑﻘﺎﻝ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮐﺮﻩ ﻫﺎ ﺷﮏ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻭﺯﻥ ﮐﻨﺪ . ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻭﺯﻥ ﮐﺮﺩ، ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻫﺮ ﮐﺮﻩ ۹۰۰ ﮔﺮﻡ ﺑﻮﺩ .
ﺍﻭ ﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﻋﺼﺒﺎﻧﻰ ﺷﺪ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﮔﻔﺖ:
ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺗﻮ ﮐﺮﻩ ﻧﻤﻰ ﺧﺮﻡ، ﺗﻮ ﮐﺮﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻣﻰ ﻓﺮﻭﺧﺘﻰ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﮐﻪ ﻭﺯﻥ ﺁﻥ ۹۰۰ ﮔﺮﻡ ﺍﺳﺖ . ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪ
ﻭ ﺳﺮﺵ ﺭﺍ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ:
ﻣﺎ ﺗﺮﺍﺯﻭﯾﯽ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮ ﺷﮑﺮ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺧﺮﯾﺪﯾﻢ ﻭ ﺁﻥ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮ ﺷﮑﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻭﺯﻧﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﺍﺩﯾﻢ .
ﯾﻘﯿﻦ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ ﮐﻪ: ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﻰ ﮔﯿﺮﯾﻢ !

رعد

www.raad-alghadir.org

موسسه نیکوکاری رعد الغدیر(ngo)
ارائه دهنده خدمات 100% رایگان 
به معلولین جسمی حرکتی بالای 14 سال (غیر ذهنی)
1- در زمینه های آموزش فنی و حرفه ای رایانه: مبانی و فناوری – آشنایی با سیستم عامل اکس پی- مجموعه آفیس- اینترنت- فتوشاپ- کرل- سخت افزار – منشی گری حرفه ای و...
2- صنایع دستی و هنری : معرق – محرق ساقه گندم – نقاشی خط – خط و تابلو خط- عروسک خمیری – میوه چینی – خیاطی- خراش رو فلز – شمع سازی – تذهیب- پتینه کاری – پیکر تراشی و...
3- توانبخشی : خدمات کاردرمانی و فیزیوتراپی (ویزه کودکان و بزرگسالان)
4- اشتغال : کارگاههای قاب سازی- خیاطی - چاپ و سایر کارگاههای نیمه متمرکز
5- سرویس ایاب و ذهاب رایگان از برخی نقاط تهران 
6- فعالیتهای فوق برنامه و اردویی
جهت دوره های جدید کارآموز می پذیرد.
آدرس : یافت آباد- میدان الغدیر- خیابان جواد زندیه – ضلع شمالی پارک شهدای یافت آباد- شماره 126
سایر شعبات مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در تهران : شهرک غرب- پیروزی
و در شهرستانها و سایر استانها : کرج- طالقان – پیشوا- یزد- کرمان- زنجان- مشهد-  اراک- سنندج 
با ما تماس بگیرید.
تلفن :4-66305352

بیمه تکمیلی معلولین

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ ویژه معلولان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود این طرح پس از عقد قرار داد با مسئولان آتیه سازان حافظ از ابتدا خرداد عملیاتی شود.
همایون هاشمی با اشاره به آخرین وضعیت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ معلولان اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش‌های بسیار ، صندوق بیمه‌ای در سازمان ایجاد شد که توانست تا حدود زیادی از مشکلات حوزه درمان معلولان را بر طرف کند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته اعتبارات خوبی برای صندوق بیمه‌ای پیش بینی شد که با گزارشات به‌دست آمده معلولان از این طرح رضایت داشتند.
هاشمی بیان داشت: امسال نیز به دو شیوه بحت درمانی معلولان و حمایت از آنها را پیگیری خواهیم کرد و در همین زمینه به‌زودی مسئولان حوزه ‌درمان بهزیستی با مسئولان شرکت‌ ‌آتیه سازان حافظ قرار داد جدیدی را امضاء خواهند کرد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: در سال جاری بنا داریم قرار داد 500 هزار معلول را با شرکت آتیه سازان حافظ به امضاء برسانیم تا این افراد بتوانند از خدمات این شرکت استفاده کنند.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده برای ارائه خدمات بیشتر به بیمه شدگان قرار است شرکت آتیه سازان حافظ از ظرفیت پرسنل و مددکاران سازمان بهزیستی برای ارائه خدمات بیشتر به معلولان استفاده کند.
هاشمی اظهار امیدواری کرد تا شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ شرایط خوبی را برای عقد قرار داد با معلولان بهزیستی فراهم کند.


بیکاران معلول با 16 سال سابقه پرداخت حق بیمه

با مصوبه مجلس شورای اسلامی بیمه شدگان بیکار دارای معلولیت بالای 50 درصد که 16 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند در صورت عدم اشتغال تا 4 سال با 20 سال سابقه بازنشسته می شوند .


ادامه مطلب ...

معلولین

" سرمایه‌گذاری حمایتی از بیمه معلولان، هزینه نیست"

 

پس از سه سال تلاش، مطالعه و بررسی همه جانبه در خصوص نیازهای بیمه ای معلولان، موارد پیشنهادی اصلاح قوانین بیمه تأمین اجتماعی در پانزده مورد به شرح خبر درج شده در سایت، به حضورتان اعلام می گردد.

در راستای بهبود شرایط زندگی معلولان و تحقق اهداف بلندمدت این طرح جامع، از تمامی معلولان عزیز،حقوقدانان، مشاوران حقوقی و تمامی صاحبنظران و اهل فن در حیطه حقوق معلولین تقاضا داریم که نظرها و پیشنهادهای خود را درباره این موارد به آدرس پست الکترونیکی زیر، به دبیرخانه ستاد پیگیری قوانین بیمه تأمین اجتماعی معلولان کشور واقع در جامعه معلولین استان مرکزی اعلام بدارند.

شایان ذکر است که به بهترین طرح که پیشنهادهای این دبیرخانه را لحاظ کرده باشد و بتواند از دولت و مجلس تأییدیه بگیرد، پس از تصویب، از طرف دبیرخانه این ستادمبلغ یک میلیون تومان هدیه داده می شود.

طرح پیشنهادی بیمه معلولین به مجلس

" سرمایه‌گذاری حمایتی از بیمه معلولان، هزینه نیست"

با توجه به الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی حقوق معلولان و با استناد به بند (ث) ماده 28 کنوانسیون، حصول اطمینان از دسترسی افراد معلول به مزایا و برنامه‌های بازنشستگی، موارد زیر جهت تحقق این بند مهم از ماده 28، از مهم‌ترین دغدغه‌های معلولین کشور در خصوص بیمه می‌باشد.

ادامه مطلب ...

اهداف موسسه

انگیـزه ساخت و برپـایـی مؤسسـه خیـریه حمایت از معلولین (عـابــد) به شـماره ثبت 524، نخستین بـار در سـال 1372 در بازیـد آقای چـقایی از مجتمع شهید فیاض بخش مشهد در ذهن ایشان شکل گرفت و امروز، پس از مدتها تلاش و اندیشه و با یاری و همدلی دوستان حاضر در شبکه معلولین (جامعه معلولین، انجمن نابینایان، انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی، انجمن ناشنوایان، انجمن آلزایمر و بیماران روانی مزمن انجمن حمایت از کودکان کم توان ذهنی استان مرکزی) این هدف بزرگ و آینده دار، به ثبت رسیده است که اهداف آن به صورت مدون گردآوری شده و به حضورتان تقدیم می گردد.


ادامه مطلب ...

آرم موسسه

آرم موسسه خیریه جامع حمایت ازمعلولین عابد(ع) اراک


خیریه جامع حمایت ازمعلولین عابد(ع) استان مرکزی


نصب تابلو خیریه معلولین عابد (ع) اراک به روایت تصویر :
همراه رییس جامعه معلولین استان  مصطفی چقایی -نایب رییس انجمن نابینایان خانم امانی -ریاست انجمن حمایت از کودکان کم توان ذهنی ( محکا ) صابرآشوری-رئیس انجمن حمایت از ناشنوایان استان مرکزی و رئیس هیئت ورزش های ناشنوایان استان غلامعباس کزازی-"شمسی طالبی" مدیرعامل انجمن حمایت از معلولین آسیب نخاعی -محمودزارعی مدیرعامل موسسه خیریه امام رضا (ع)استان مرکزی 29اسفند91

تابلو انجمن معلولین      خیریه معلولین     مجتمع معلولین  

معلولین اراک      شهرک معلولین