مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575 باتحت پوشش داشتن147خانوار 147 زن سرپرست خانوارو186 ازبچه های بدسرپرست وبی سرپرست(ایتام)
مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575 باتحت پوشش داشتن147خانوار 147 زن سرپرست خانوارو186 ازبچه های بدسرپرست وبی سرپرست(ایتام)

طرح پیشنهادی بیمه معلولین به مجلس

" سرمایه‌گذاری حمایتی از بیمه معلولان، هزینه نیست"

با توجه به الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی حقوق معلولان و با استناد به بند (ث) ماده 28 کنوانسیون، حصول اطمینان از دسترسی افراد معلول به مزایا و برنامه‌های بازنشستگی، موارد زیر جهت تحقق این بند مهم از ماده 28، از مهم‌ترین دغدغه‌های معلولین کشور در خصوص بیمه می‌باشد.

نظر به فرسایش مضاعف توان جسمی، روحی یا توأمان افراد دارای معلولیت به ویژه معلولیت‌های خیلی شدید و شدید در مقایسه با افراد غیر معلول دارای سابقه کار و کاهش شاخص‌های سلامت افراد دارای معلولیت ناشی از این فرسودگی و هرگونه عوارض ناشی از معلولیت اولیه و بروز معلولیت‌های ثانویه، موارد پیشنهادی دبیرخانه ستاد پیگیری قوانین بیمه تأمین ‌اجتماعی معلولان کشور واقع در جامعه معلولین استان مرکزی در خصوص "اصلاح قوانین پوشش بیمه تأمین اجتماعی، نحوه بازنشستگی پیش از موعد و از کار افتادگی معلولان کشور" از نظر این دبیرخانه به شرح زیر ارائه می‌گردد:
1ـ تطبیق طرح پیشنهادی دبیرخانه ستاد با قانون بازنشستگی جانبازان عزیز انقلاب اسلامی
2ـ پیگیری تشکیل صندوق ویژه بازنشستگی افراد دارای معلولیت
3ـ حذف سقف سنی در تبصره شماره 7 ماده 1 آئین نامه اجرایی اصلاح قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب‌اسلامی ایران و جنگ تحمیلی و معلولین عادی برای شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور (بازنشستگی معلولان شاغل با 20 سال سابقه کار و سقف سنی برای آقایان 50 سال و خانم‌ها 45 سال) و لحاظ سنوات ارفاقی حداکثر تا پوشش 30 سال خدمت و برای معلولان شاغل در بخش دولتی و غیر دولتی (حرف و مشاغل آزاد) با پرداخت حق بیمه بین 10 تا 20 سال نسبت به شدت معلولیت.
4ـ تمامی افراد معلول بالای 18 سال با پرداخت حق بیمه بین 10 تا 20 سال (نسبت به شدت معلولیت) با حداقلِ تعرفه نسبت به بقیه اقشار، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند و لحاظ سنوات ارفاقی تا پوشش 30 سال خدمت (کودکان و ورزشکاران معلول با امتیاز ویژه‌ای در نظر گرفته شوند).
5ـ معلولان شدید و خیلی شدید که قادر به کار نیستند، با پرداخت حداقل بین 2 تا 5 سال و پرداخت مابه‌التفاوت تا 30 سال خدمت که این قشر به صورت ویژه بدون شرایط سنی، حق سنوات و در حالت اشتغال باید تحت پوشش قرار گیرند و پرداخت مستمری و حق بیمه معلولین شدید و خیلی شدید (50% به بالا) برای برخورداری حداقلی از معیشت تا زمان بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی پیش از موعد.
6ـ خانواده¬‌ها یا کسانی که مسئولیت نگهداری از معلول را بر عهده دارند، از قوانین بیمه‌ای مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار شوند (بین 10 تا 20 سال سابقه و لحاظ سنوات ارفاقی تا پوشش 30 سال خدمت).
7ـ حضور دو پزشک به عنوان نماینده معلولین از طرف سازمان بهزیستی و یا تشکل‌های معلولین با حق رأی نهایی در کمیسیون‌های تشخیص از کارافتادگی و بازنشستگی به منظور جلوگیری از تضییع حقوق افراد دارای معلولیت با توجه به شرایط خاص آنها.
8ـ افراد معلولی که به صورت خود اشتغالی یا در کارگاه‌های اشتغال خانگی مشغول به کار می‌باشند، از پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی معاف گردند.
9ـ تمام معلولان شاغل در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و شهرداری‌ها، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و همچنین مراکز کسب وکار و بخش غیر دولتی از پرداخت مالیات و حق بیمه معاف گردند.
10ـ کار فرمایانی که در مراکز کسب و کار خود، معلولین را استخدام نمایند مشروط بر آنکه مدت قرارداد استخدامی آنان با معلول شاغل بیش از یک سال باشد، از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف گردد.
11- تسریع در اجرای طرح بیمه بیکاری پسران و دختران بیکار معلول و بازنشستگی زنان و دختران معلول.
12ـ تشکیل صندوق بیمه تکمیلی طلایی ویژه معلولان و خانواده¬های آنها (جهت بهره‌مندی تمام افراد دارای معلولیت از خدماتی شامل تهیه لوازم توانبخشی و...)
13ـ تسریع در بررسی و تصویب پیش¬نویس لایحه قانون حمایت از کارآفرینی و اشتغال معلولان در دولت و کمیسیون‌های مربوطه با بیست و یک ماده.
14ـ حمایت و تأمین بودجه لازم جهت پرداخت بیمه کارفرمایی و تأسیس صندوق¬ حمایت از فرصت‌های شغلی.  
15ـ پیش‌بینی مجازات در برابر عدم انجام مقررات حمایتی از حقوق معلولین با تأسیس کمیسیون رسیدگی به شکایات معلولین.


"دبیرخانه ستاد پیگیری قوانین بیمه تأمین اجتماعی معلولان کشور"

 


در راستای بهبود شرایط زندگی معلولان و تحقق اهداف بلندمدت این طرح جامع، از تمامی معلولان عزیز، حقوقدانان، مشاوران حقوقی و تمامی صاحبنظران و اهل فن در حیطه حقوق معلولین تقاضا داریم که نظرها و پیشنهادهای خود را درباره این موارد به دو آدرس پست الکترونیکی زیر، بهدبیرخانه ستاد پیگیری قوانین بیمه تأمین اجتماعی معلولان کشور واقع در جامعه معلولین استان مرکزی اعلام بدارند.

شایان ذکر است که به بهترین طرح که پیشنهادهای 15گانه این دبیرخانه را لحاظ کرده باشد و بتواند از دولت و مجلس تأییدیه بگیرد، پس از تصویب،از طرف دبیرخانه این ستاد مبلغ یک میلیون تومان هدیه داده می شود

 

 

Emailchoghaee.mostafa@gmail.com

sdp.ir2013@yahoo.com

Tel: (+98)8612228742

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد