مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575 باتحت پوشش داشتن147خانوار 147 زن سرپرست خانوارو186 ازبچه های بدسرپرست وبی سرپرست(ایتام)
مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575 باتحت پوشش داشتن147خانوار 147 زن سرپرست خانوارو186 ازبچه های بدسرپرست وبی سرپرست(ایتام)

بیکاران معلول با 16 سال سابقه پرداخت حق بیمه

با مصوبه مجلس شورای اسلامی بیمه شدگان بیکار دارای معلولیت بالای 50 درصد که 16 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند در صورت عدم اشتغال تا 4 سال با 20 سال سابقه بازنشسته می شوند .



  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه در ادامه بررسی طرح یک فوریتی بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار مقرر کردند بیمه شده در صورت عدم اشتغال بعد از انتقضاء مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری، در صورت داشتن شرایط ، بر اساس مقررات فصل سوم این قانون، تحت پوشش حمایت های فصل مذکور قرار می گیرد .

  همچنین بر اساس مصوبه مجلس مجموع مدت برخورداری از مقرری بیمه بیکاری بر اساس سابقه پرداخت حق بیمه بیکاری برای مجردها حداقل شش ماه و حداکثر سی و هشت ماه و برای متاهلان حداقل دوازده ماه و حداکثر پنجاه ماه مطابق جدول زیر است .


  سابقه پرداخت

  حق بیمه بیکاری

  حداکثر مدت برخورداری از مقرری

  با احتساب دریافتی های قبلی (ماه )

  مجرد

  متاهل یا متکفل

  از 6 ماه تا پایان 24 ماه

  6 ماه

  12 ماه

  از 25 ماه تا پایان 60 ماه

  10 ماه

  16 ماه

  از 61 ماه تا پایان 90 ماه

  14 ماه

  20 ماه

  از 91 ماه تا پایان 120 ماه

  18 ماه

  24 ماه

  از 121 ماه تا پایان 150 ماه

  22 ماه

  28 ماه

  از 151 ماه تا پایان 180 ماه

  26 ماه

  32 ماه

  از 181 ماه تا پایان 210 ماه

  30 ماه

  38 ماه

  از 211 ماه تا پایان 252 ماه

  34 ماه

  44 ماه

  از 253 ماه به بالا

  38 ماه

  50 ماه

    

  در تبصره یک این ماده آمده است: بیمه شدگان بیکار با حداقل 56 سال سن و حداقل بیست و یک سال سابقه پرداخت حق بیمه بیکاری، در صورت عدم اشتغال می توانند تا رسیدن به سن بازنشستگی (شصت سال) از مقرری بیمه بیکاری برخوردار بازنشسته شوند .

  تبصره 2 تصریح دارد: بیمه شدگان بیکار و دارای معلولیت بالای پنجاه درصد و بیماران دارای حداقل پنجاه درصد از کارافتادگی با تایید کمیسیون پزشکی صندوق، با حداقل چهل و شش سال سن و حداقل شانزده سال سابقه پرداخت حق بیمه بیکاری، در صورت عدم اشتغال تا چهار سال می توانند از مقرری بیکاری برخوردار و با بیست سال سابقه بازنشسته شوند .

  نمایندگان مجلس در ماده دیگری از این طرح مقرر کردند میزان مقرری روزانه بیمه شده معادل پنجاه و پنج درصد متوسط مزد، حقوق کارمزد و یا حقوق اظهار شده مبنا پرداخت حق بیمه است .

  به مقرری افراد متاهل یا متکفل مشروط بر اینکه در هر حال مجموع دریافتی وی از حداقل دستمزد کمتر از هشتاد درصد متوسط مزد یا حقوق او بیشتر نباشد، معادل ده درصد حداقل دستمزد افزوده می شود .

  در تبصره یک این ماده مصوب شد متوسط مزد یا حقوق روزانه بیمه شده بیکار به منظور محاسبه مقرری بیمه بیکاری عبارت از جمع کل دریافتی بیمه شده و یا حقوق اظهار شده ظرف نود روز آخر، قبل از بیکاری تقسیم بر روزهای کار است. در صورتی که بیمه شده ظرف نود روز قبل از بیکاری مدتی از غرامت دستمزد استفاده نموده باشد، متوسط مزدی که مبنا محاسبه غرامت دستمزد قرار گرفته به منزله دستمزد تلقی و در محاسبه منظور می شود. خویش فرمایان یا کارفرمایان مشمول این قانون به تناسب پرداخت حق بیمه که مبناء آن نباید از دو برابر حداقل دستمزد زمان پرداخت بیشت رباشد می توانند از مزایای این قانون بهره مند شوند .

  طبق تبصره 2 نیز مقرر شد چنانچه حقوق سه ماه آخر بیمه شده نسبت به یک سال حقوق قبل از بیکاری افزایش غیر معمول داشته باشد مبناء محاسبه، متوسط دستمزد حقوق و مزایای یک سال آخر است .

  بیمه شده بیکار و افراد تحت تکفل وی در مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری حسب مورد از خدمات درمانی تامین اجتماعی و بیمه خدمات درماین مربوطه استفاده می کند .

  بر اساس این گزارش نمایندگان مجلس در ماده دیگری شرایط قطع مقرری بیمه بیکاری را میعن کردند .

  در موارد زیر مقرری بیمه بیکاری قطع می شود :

  الف- به جز مشمولین موضوع ماده 14 این قانون بیمه شده مجددا اشتغال به کار یابد .

  ب- بنا بر اعلام واحدهای موضوع بند (پ) ماده 13 این قانون، بیمه شده بدون عذر موجه از شرکت در دوره های کارآموزی خودداری نماید .

  پ- بیمه شده از قبول شغل مربوط به مهارت او یا شغل مشابه پیشنهادی خودداری ورزد .

  ت- بیمه شده مشمول استفاده از حقوق بازنشستگی، از کارافتادگی یا وظیفه باشد .

  ث- بیمه شده به نحوی از انحاء با دریافت مزد تمام یا بخشی از ایام بلاتکلیفی به کار اعاده گردد. در این صورت معادل مقرری دریافتی، به صندوق عودت می شود و ایام برخورداری موضوع ماده 17 این قانون به تناسب حذف می گردد و د راین صورت به تناسب سابقه کاری وی نیز محاسبه می شود .

  بر اساس تبصره این ماده در صورتی که پس از پرداخت و یا در حین پرداخت مقرریی بیمه بیکاری، محرز گردد که بیکاری بیمه شده ناشی از میل و اراده او بوده و یا بیمه شده اشتغال مجدد خود را مکتوم داشته است، صندوق تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی ذی ربط حسب مورد نسبت به استرداد مقرری پرداختی در مدت زمان غیر مجاز اقدام می نمایند و مقرری بگیر ملزم به بازپرداخت می باشد .

  در تبصره 2 نیز مقرر شد دریافت کمک هزینه حین کارآموزی مانع برخورداری از مقرری بیمه بیکاری نیست .

  بررسی ادامه این طرح یک فوریتی به جلسه بعدی مجلس موکول شد . 

   منبع : خبرگزاری مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد