مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575 باتحت پوشش داشتن147خانوار 147 زن سرپرست خانوارو186 ازبچه های بدسرپرست وبی سرپرست(ایتام)
مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575

مرکزنیکوکاری امام جواد(ع) استان مرکزی کد8575 باتحت پوشش داشتن147خانوار 147 زن سرپرست خانوارو186 ازبچه های بدسرپرست وبی سرپرست(ایتام)

مددکاری دربهزیستی

برقراری عدالت اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی سیاست رفاهی دولت تدبیر و امید
رئیس سازمان بهزیستی کشور در سی مین همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران از مددکاران اجتماعی به عنوان مهندسین اجتماعی یاد کرد و گفت: درصددیم با ایجاد مرکز جمع آوری اطلاعات اجتماعی اقتصادی خانوار بهزیستی تصمیم گیری های صحیحی را در راستای توانمندسازی آنها با همکاری و مشارکت NGOها و تشکل های جامعه علمی داشته باشیم.

  

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «انوشیروان محسنی‌بند‌پی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در س...ی‌مین همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران که با محوریت مددکاری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی با حضور «احمد میدری» معاون رفاهی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، «سید حسن موسوی چلک» رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران و دبیر همایش برگزار شد، گفت: نامگذاری میلاد حضرت علی(ع) به نام روز مددکار در آغازین روزهای ماه رجب نشان از همنوع‌دوستی‌هاست؛ لذا از این منظر اقتدا می‌کنیم به اول مددکار بشریت حضرت امیرالمومنین که بر فقرزدایی و برقراری عدالت اجتماعی تأکید داشتند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سخن امام صادق(ع) مبنی بر همراه‌سازی فقر با توانمندسازی افراد نیازمند، افزود: هدف از آرمان‌های انقلاب، شهداء، و منویات مقام معظم رهبری زدودن فقر و برقراری عدالت اجتماعی بوده است که تاکنون تلاش‌های مطلوبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی، تصریح کرد: اکنون صنعتی شدن شرایطی را فراهم کرده است که روابط بین‌فردی کم شده است که بالتبع این امر سرمایه‌های اجتماعی را کمرنگ خواهد کرد که در کنار این مقوله گسترش آسیب اجتماعی را در اجتماع خواهیم داشت؛ مثل افزایش آمار طلاق، افزایش خط فقر و ... لذا باید هرچه بیشتر نسبت به تقویت سرمایه اجتماعی گام برداریم.

محسنی‌بند‌پی با بیان اینکه نباید میان وحدت جمعی و سرمایه اجتماعی گسست ایجاد کنیم، اذعان کرد: سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر و امید دو راهبرد برقراری عدالت اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی را دنبال می‌کند که یکی از استراتژی برای پیشبرد این دو راهبرد پوشش بیمه همگانی بود که این وظیفه‌مندی پس از 20 سال وقفه با برخورداری آحاد جامعه از دفترچه بیمه سلامت عملیاتی شد که اکنون بالغ بر 8.5 میلیون جمعیت کشور از این ارمغان دولت تدبیر و امید بهره بردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به راه‌اندازی مرکز جمع‌آوری اطلاعات اجتماعی اقتصادی خانوار بهزیستی اشاره کرد و گفت: درصددیم با ایجاد این مرکز، اطلاعات آماری، اقتصادی و اجتماعی جامعه هدف را جمع‌آوری و با تصمیم‌گیری‌های صحیح با مشارکت گرفتن از NGOها و تشکل‌های جامعه علمی توانمندسازی آنها را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها را باید از نیروهای فکری برخوردار سازیم، بر استفاده از ظرفیت کمی و کیفی عرصه مددکاری تاکید کرد و افزود: قدمت تاریخی انجمن مددکاری بالای نیم قرن سابقه است که از ویژگی و فاکتورهای منحصر به فردی برخوردار هستند؛ لذا باید در توانمندسازی جامعه، انجام فعالیت‌های تخصصی، تقویت سلامت اجتماعی جامعه و پرورش رفتارهای سالم مدنی از این انجمن مدد بگیریم.

محسنی‌بند‌پی در پایان از مددکاران اجتماعی به عنوان مهندسین اجتماعی یاد کرد و یادآور شد: مددکاران اجتماعی با انسان، خانواده و اجتماع سر و کار دارند؛ لذا نیازمند همکاری، مشورت و نقطه نظرات آنها خواهیم بود.

See More
‎سازمان بهزیستی کشور‎'s photo.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد